Altijd de nieuwste blogs ontvangen? Schrijf u dan snel in voor onze nieuwsbrief:

Van strategie naar uitvoering

Van strategie naar uitvoering

Zo ontwikkelt u een strategie die werkt. Door: Gerard Grouve Een effectieve strategie voor uw organisatie, is een strategie die werkt. Ofwel, een strategie die kan worden uitgevoerd. Anders blijft het bij een plan dat nooit tot uitvoering komt en verdwijnt in de la...

Lees meer
De uitdagingen van iedere startende manager

De uitdagingen van iedere startende manager

Door: Gerard Grouve Gefeliciteerd, u staat aan het begin van uw eerste leidinggevende functie als manager. Uw eerste rol als leider, een belangrijke stap in uw carrière om uit te groeien tot een succesvolle leider. Neem de tijd om de leiding te nemen als startende...

Lees meer
Talent herkennen en benutten

Talent herkennen en benutten

Door: Gerard Grouve Als succesvol leider in uw organisatie is het belangrijk om bewust te zijn van uw eigen talent én dat van uw team. Succesvol leidinggeven is als meedoen aan het wereldkampioenschap voetbal en naar het wereldkampioenschap streven. Wat is daarvoor...

Lees meer
Vertrouwen als basis voor toekomst AI

Vertrouwen als basis voor toekomst AI

Door: Gerard Grouve Kunstmatige intelligentie. Bent u, als succesvol leidinggevende in het bedrijfsleven, er klaar voor? We weten dat AI (Artificial Intelligence) meer en meer domineert en zal gaan domineren. In het werk dat we uitvoeren en in de beslissingen die we...

Lees meer
Een GE-WEL-DI-GE bedrijfscultuur, wat is dat?

Een GE-WEL-DI-GE bedrijfscultuur, wat is dat?

Door: Gerard Grouve Een ‘geweldige bedrijfscultuur’ is populair om in een vacature te noemen. Het is een geweldig lokaas voor nieuwe medewerkers, maar ook voor new business. Maar wat is een geweldige bedrijfscultuur nu eigenlijk? Doe je als bedrijf alleen nog maar mee...

Lees meer
Zo maakt u van uw klant een loyale klant

Zo maakt u van uw klant een loyale klant

Door: Gerard Grouve Hoe loyaal is uw klant? Bedrijven doen er alles aan om hun klanten dichtbij te houden. Het aanbod groeit, de concurrentie is moordend en klanten zijn daardoor steeds minder trouw. Het wordt daardoor alsmaar moeilijker om de loyaliteit van een klant...

Lees meer
Wat leiders moeten weten over netwerken

Wat leiders moeten weten over netwerken

Zowel voor individuen als organisaties zijn netwerken erg belangrijk. Werkplekken waar mensen geïsoleerd werken verdwijnen. Mensen hebben in hun werk vaak de input van anderen nodig om zelf goed te functioneren. Niemand kan het simpelweg alleen. Daarom zijn zowel...

Lees meer
De ziel van een start-up

De ziel van een start-up

Start-ups kenmerken zich vaak door een essentieel, maar ongrijpbaar iets. Ze hebben een energie, een ziel. Hoe belangrijk is deze en hoe behoudt u hem tijdens groei?

Lees meer
Zo blinkt u uit in zowel strategie als uitvoering

Zo blinkt u uit in zowel strategie als uitvoering

Al decennialang denken we bij de persoonlijkheidskenmerken in bepaalde soorten leiderschapsprofielen. Twee populaire eigenschappen onder leiders zijn het type ‘visionair’ en ‘operator’. Visionairs omarmen de strategie en denken na over innovatie en nieuwe processen....

Lees meer
8 moeilijke vragen over uw bedrijfsstrategie

8 moeilijke vragen over uw bedrijfsstrategie

Bedrijven slagen er vaak niet in om de moeilijke vragen over strategie en uitvoering te stellen, zoals: ‘Zijn we als leiderschapsteam echt duidelijk?’, ‘Creëren we echt toegevoegde waarde op de markt?’, ‘Welke dingen heeft de organisatie nodig om het beter te doen dan...

Lees meer
Samenwerken? Pas op voor de blinde vlek

Samenwerken? Pas op voor de blinde vlek

Wanneer meerdere teams binnen een organisatie met elkaar gaan samenwerken, loopt u als leider het risico te maken te krijgen met opstandige medewerkers. Het is belangrijk om u bewust te zijn van deze bedreiging, die het succes van samenwerkingen tussen verschillende...

Lees meer
De misvattingen over het geven van feedback

De misvattingen over het geven van feedback

Al jaren worden managers aangemoedigd om opbouwende kritiek te leveren op alles wat hun medewerkers doen. Op die manier doet iedereen zijn werk, maar er zijn betere manieren om werknemers echt te laten uitblinken en tot bloei te laten komen. Hoe laat u uw medewerkers...

Lees meer
Bereken de werkelijke waarde van uw onderneming

Bereken de werkelijke waarde van uw onderneming

Focus op intrinsieke waarde, niet op prijsAls senior executive binnen een onderneming houdt u zich zeer waarschijnlijk regelmatig bezig met de waarde van de onderneming. Dat geldt voor ondernemingen in het algemeen, maar zeker specifiek voor beursgenoteerde...

Lees meer
Probleemstellingen formuleren

Probleemstellingen formuleren

De meest ondergewaardeerde vaardigheid in management Iedereen in het bedrijfsleven vindt verandering belangrijk, omdat de wereld om ons heen verandert en trends en ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgen. Het is meegaan of stilstaan en we weten allemaal dat...

Lees meer
Hoe verliest u waardevolle werknemers?

Hoe verliest u waardevolle werknemers?

En belangrijker: hoe houdt u ze binnen?Als leidinggevende hecht u veel waarde aan loyale, goed presterende werknemers. Gemotiveerd en productief; een waardevolle werknemer draagt écht iets bij aan uw organisatie. Hij of zij presteert al langere tijd extreem goed en u...

Lees meer
Zo behaalt u wel uw duurzame doelen

Zo behaalt u wel uw duurzame doelen

Veel bedrijven stellen doelen op het gebied van duurzaamheid. Het is een trend die ze niet kunnen negeren. Als succesvolle organisatie is het belangrijk om niet alleen te nemen (lees: winst te maken), maar ook aan de wereld te geven door iets terug te doen voor mens...

Lees meer
Help een collega in nood

Help een collega in nood

Zo motiveert u een collega die dat nodig heeft U bent druk met uw eigen ontwikkeling als ondernemer, directeur, manager of professional. Dat snappen we. U focust op de productiviteit en kwaliteit van uw werkzaamheden, terwijl u aan uw leerdoelen en persoonlijke...

Lees meer
Use your strengths optimal

Use your strengths optimal

Become a business leader by thinking like an Olympian It is always exciting to watch the Olympics or a world championship. You see the best athletes in the world competing against each other. Powerful men and women who are the absolute best of the best in their...

Lees meer
6 tips om organisatieveranderingen te vertellen

6 tips om organisatieveranderingen te vertellen

Als leidinggevende bent u niet alleen verantwoordelijk voor het mededelen van goed, positief nieuws. Ook het vertellen van slecht, negatief nieuws behoort tot uw taken. Zoals het aankondigen van organisatieveranderingen. Dat hoeft overigens niet per se negatief te...

Lees meer
Zorg voor een goede mentor

Zorg voor een goede mentor

Een mentor, dat is toch iets voor start-ups en young professionals? Ja, maar ook voor bestaande bedrijven en ervaren managers, managing directors en ondernemers. De top bereiken is een uitdaging, maar aan de top blijven is evengoed een challenge. Een mentor in handen...

Lees meer
How asking for help can boost your work and career

How asking for help can boost your work and career

Over the last years, work has changed. Collaboration has become more flexible. People co-operate in changing partnerships, using their expertise temporarily on a specific job within a cross-functional project. Then move on to the next. Even between partner companies,...

Lees meer
Share This