Altijd de nieuwste blogs ontvangen? Schrijf u dan snel in voor onze nieuwsbrief:
Van strategie naar uitvoering
Zo ontwikkelt u een strategie die werkt. Door: Gerard Grouve Een effectieve strategie voor uw organisatie, is een strategie die werkt. Ofwel, een strategie die kan worden uitgevoerd. Anders blijft het bij een plan dat nooit tot uitvoering komt en verdwijnt in de la...
De uitdagingen van iedere startende manager
Door: Gerard Grouve Gefeliciteerd, u staat aan het begin van uw eerste leidinggevende functie als manager. Uw eerste rol als leider, een belangrijke stap in uw carrière om uit te groeien tot een succesvolle leider. Neem de tijd om de leiding te nemen als startende...
Talent herkennen en benutten
Door: Gerard Grouve Als succesvol leider in uw organisatie is het belangrijk om bewust te zijn van uw eigen talent én dat van uw team. Succesvol leidinggeven is als meedoen aan het wereldkampioenschap voetbal en naar het wereldkampioenschap streven. Wat is daarvoor...
Vertrouwen als basis voor toekomst AI
Door: Gerard Grouve Kunstmatige intelligentie. Bent u, als succesvol leidinggevende in het bedrijfsleven, er klaar voor? We weten dat AI (Artificial Intelligence) meer en meer domineert en zal gaan domineren. In het werk dat we uitvoeren en in de beslissingen die we...
Een GE-WEL-DI-GE bedrijfscultuur, wat is dat?
Door: Gerard Grouve Een ‘geweldige bedrijfscultuur’ is populair om in een vacature te noemen. Het is een geweldig lokaas voor nieuwe medewerkers, maar ook voor new business. Maar wat is een geweldige bedrijfscultuur nu eigenlijk? Doe je als bedrijf alleen nog maar mee...
Zo maakt u van uw klant een loyale klant
Door: Gerard Grouve Hoe loyaal is uw klant? Bedrijven doen er alles aan om hun klanten dichtbij te houden. Het aanbod groeit, de concurrentie is moordend en klanten zijn daardoor steeds minder trouw. Het wordt daardoor alsmaar moeilijker om de loyaliteit van een klant...
Voorkom eenzaamheid op de werkvloer met peer-coaching
Door: Gerard Grouve Ook al zijn we meer dan ooit met elkaar in contact door de digitale wereld, voelt nog steeds een groot deel van de bevolking zich vaak eenzaam. Ook succesvolle professionals en leidinggevenden, zoals bijvoorbeeld CEO’s. Dat heeft persoonlijke...
Een strategie slaagt alleen als je goed kijkt naar de nieuwe vaardigheden die je daarvoor nodig hebt
Veel organisaties bepalen in hun strategie wel duidelijk wat ze anders moeten doen, maar maken geen stappenplan voor de benodigde vaardigheden. Een wijze les.
Groot probleem? In vier stappen naar innovatieve oplossingen
Word je als leider met een onoplosbaar probleem geconfronteerd? Voorkom dat je nog vaster komt te zitten en stel de juiste vragen voor innovatieve oplossingen.
Stimuleer innovatie door een cultuur van gelijkheid
Door: Gerard Grouve In deze tijd van disruptie moet je als bedrijf continu innoveren en nieuwe markten, ervaringen, producten en diensten creëren om ook op de langere termijn het hoofd boven water te houden. Hoe kun je als leider innovatie te stimuleren? Alleen de...
De zeven ontwikkelingsfasen van strategische leiders
Mensen die strategische leiders willen worden, doorlopen zeven fasen: een ontwikkelingspad dat relevant is voor leiders die van betekenis willen zijn.
7 manieren om je persoonlijke kracht te vergroten
Persoonlijke kracht leidt tot veel positieve veranderingen, inclusief je werk en je invloed op anderen. Zo vergroot je jouw kracht en authenticiteit.
5 stappen om sterker uit een crisis te komen
De coronacrisis raakt iedereen. Als je ervoor openstaat, heeft de crisis niet alleen maar negatieve gevolgen, maar zeker ook positieve. Zo kom je er sterker uit.
Zo houd je in tijden van crisis het grote plaatje in beeld. 5 strategieën
Voel je je altijd maar druk en kom je eigenlijk niet verder? Draai je voor je gevoel rondjes in een hamsterwiel? Bekijk 5 strategieën waarmee je verder komt.
Meer succes met een opgeruimd bureau?
Een opgeruimd bureau is belangrijk, maar een opgeruimd hoofd is misschien nog wel belangrijker. Zo zorg je voor betere prestaties en effectiviteit.
11 tips voor meer energie en positiviteit
Door te controleren waar je over denkt, kun je in tijden van crisis je energie, positiviteit en zelfmotivatie in stand houden en zelfs verbeteren.
De 5 niveaus van leiderschap, waar sta jij?
Heb je een leidinggevende functie of taak? Er bestaan vijf niveaus van leiderschap. Waar sta jij en wat kun je doen om een betere leider te worden?
3 dingen die de coronacrisis ons leert over het maken van plannen
De coronacrisis sloeg en slaat voor de meeste ondernemers genadeloos toe. Drie dingen die de pandemie je over plannen kan leren.
Waarom houd je de belangrijkste statistieken niet bij? KPI’s vs. CPI’s
De meeste organisaties houden vooral bedrijfsgerichte statistieken bij, terwijl klantgerichte informatie je zoveel meer te bieden heeft. Bekijk waarom.
Zo ga je als leider het beste om met druk in crisistijd
De coronacrisis zet leiders onder grote druk. Stress en slecht nieuws vragen het uiterste. Met deze 8 tips blijf je positief en zie je de kansen.
Een krachtige leider worden? Begin met vertrouwen
Als leider is het je taak de talenten van mensen volledig te benutten. Daarvoor is het ontwikkelen van vertrouwen een vereiste. Maar hoe bouw je dat vertrouwen?
Hoe ga je in onzekere tijden met je team om? 5 leiderschapstips
In onzekere tijden staan bedrijven en medewerkers onder hoge druk. Met deze leiderschapstips bied je rust en zekerheid, zonder mensen valse hoop te geven.
Hoe het coronavirus banen verandert
De coronacrisis toont misschien wel de toekomst van werk. Met deze 3 tips speel je in op de veranderende behoeften van organisaties, klanten en medewerkers.
De inzichtgedreven organisatie
Door je medewerkers in te zetten als sensoren voor nieuwe diensten of producten komen organisaties vaak tot verrassende inzichten. Hoe doe je dat in de praktijk?
Wat houdt je tegen echt te innoveren?
94% van de leidinggevenden is niet tevreden over de mate van innovatie bij hun bedrijf. Hoe breek je met gewoonten die innovatie ondermijnen? Een stappenplan.
Blijvend beter samenwerken? Zo krijg je het voor elkaar
Stel zowel leiders als medewerkers in staat om goed samen te werken en van elkaar te leren. 5 tips voor een blijvend betere samenwerking in je organisatie.
Diversiteit in je organisatie, profiteer ervan!
Organisaties met een divers personeelsbestand presteren duidelijk beter dan homogene groepen mensen. Zo zorg je voor meer diversiteit op de werkvloer.
Supportive leiderschap: de leider als coach?
Ontketen innovatie, energie en inzet bij je medewerkers door jezelf als facilitator en coach op te stellen, in plaats van voor directief leiderschap te kiezen.
Zo speel je als organisatie in op verschillende aankoopmotieven van klanten
Wat triggert iemand om te kopen en hoe kun je daar als organisatie zelf invloed op uitoefenen? Deze 12 customer journeys geven inzicht in aankoopmotieven.
Waarom bestaat ons bedrijf eigenlijk? Het belang van ‘purpose’
Wil je productieve, betrokken medewerkers en blijvend succes? Zorg dan voor een ‘purpose’. Weet waarom je organisatie eigenlijk bestaat.
Waarom veel strategieën mislukken? Omdat het eigenlijk geen strategieën zijn
Een belangrijke reden voor een gebrek aan actie na het formuleren van een nieuwe strategie, is dat veel zogenaamde strategieën in feite doelen zijn.
Actie in plaats van reactie: zo ga je als leider om met cybersecurity
Het is slechts een kwestie van tijd voordat je organisatie met een cyberincident te maken krijgt. Hoe ga je daar als management mee om en hoe voorkom je het?
Wat leiders moeten weten over netwerken
Zowel voor individuen als organisaties zijn netwerken erg belangrijk. Werkplekken waar mensen geïsoleerd werken verdwijnen. Mensen hebben in hun werk vaak de input van anderen nodig om zelf goed te functioneren. Niemand kan het simpelweg alleen. Daarom zijn zowel...
10 principes van strategisch leiderschap
Hoe ontwikkel je leiders die je organisatie kunnen begeleiden in tijden van fundamentele verandering? Bekijk tien principes van strategisch leiderschap.
6 stappen naar strategische omscholing
Omscholing speelt in de turbulente digitale economie een essentiële rol. Strategisch omscholen maakt je organisatie en medewerkers klaar voor de toekomst.
Zo zorg je voor gelukkige werknemers
Gelukkige werknemers zijn productief, betrokken en zorgen voor innovatieve organisaties. Maar hoe zorg je ervoor dat iedereen op het werk geluk ervaart?
Zo word je een geliefde en invloedrijke leider
Een geliefde invloedrijke leider worden? Bekijk mijn strategie en boekentips om medewerkers op een positieve manier voor je te winnen.
Sleutels voor succes in het volgende decennium
Wat is er nodig om te winnen in het komende decennium? Bekijk vijf principes waarmee je de concurrentie ook in de toekomst voorblijft.
Goede strategie-uitvoering vereist balans op vier gebieden
Veel organisaties hebben door tegenstrijdige krachten moeite om hun strategie in praktijk te brengen. De juiste balans op deze gebieden zorgt voor meer succes.
Zo overbruggen de beste managementteams de kloof tussen strategie en uitvoering
Voor veel organisaties is de kloof tussen strategie en uitvoering een blijvend en terugkerend probleem, waarvoor geen makkelijke oplossing lijkt te bestaan. Wat kunnen leiders doen om de kloof tussen strategie en uitvoering te dichten? Bekijk de strategieën en tips van de teams die hier het beste in slagen.
De ziel van een start-up
Start-ups kenmerken zich vaak door een essentieel, maar ongrijpbaar iets. Ze hebben een energie, een ziel. Hoe belangrijk is deze en hoe behoudt u hem tijdens groei?
Staar u niet blind op uw eigen expertise
In de praktijk kan het hebben van een expertise op een bepaald vakgebied uw prestaties ernstig belemmeren. Pas op voor de expertiseval.
10 manieren om uw bedrijfscultuur te verbeteren en productiviteit te verhogen
In de praktijk blijkt een cultuurverandering maar moeilijk te realiseren. Hoe past u subtiel en effectief bestaande gedragspatronen aan? 10 goede manieren.
Is het mogelijk om een negatieve bedrijfscultuur te veranderen zonder ontslagen?
Wij ondersteunen u graag door samen uw bedrijfscultuur onder het vergrootglas te leggen, de pijnpunten te benoemen en een PVA te maken.
Een goede strategie vereist creativiteit
Echt vernieuwende strategieën zijn geboren uit creatief denken. Bekijk vier benaderingen voor een baanbrekende nieuwe strategie voor uw organisatie.
Strategen opgelet: wat betekent de opkomst van AI voor uw baan?
AI zal een grote impact hebben op de koers en strategie van iedere onderneming. Hoe lang hebben strategen nog voor AI hen inhaalt en uw baan overbodig wordt?
Werken met opkomende strategieën
In de snel veranderende omgeving van vandaag zijn bestaande strategieën vaak onpraktisch. Ontdek 7 nieuwe denkwijzen voor een effectieve praktische strategie.
7 best practices voor bedrijfstransformatie 2.0
Veel grote transformatieprojecten gaan over budget, lopen uit en leveren minder op dan gedacht. Met deze 7 best practices vergroot u de kans op succes naar 90%!
Zo zorgt u voor een toekomstbestendig klimaatbeleid in uw organisatie
Het intern beprijzen van CO2-uitstoot kan zorgen voor een strategie die emissiereductie versnelt en helpt bij het vinden van nieuwe markten en omzetkansen.
Hoe zorgt u voor ethisch gedrag in uw organisatie?
Onethisch gedrag is schadelijk voor de reputatie en het vertrouwen in een organisatie. Op welke manieren stimuleert u ethisch gedrag op de werkvloer?
Groot R&D-budget? Dat is niet altijd een garantie voor succes
Tien jaar geleden was marketingprofessor Marcel Corstjens in gesprek met medewerkers van een internationaal verpakkingsbedrijf. Men wilde de grootste merken verjongen. Tijdens drie dagen vol presentaties en vergaderingen vond hij de presentatie van het R&D-team...
Creëer een groeimindset door aardiger voor uzelf te zijn
Een tegenvaller op het werk? Behandel uzelf dan zoals u dat met een vriend zou doen: vriendelijk, vol begrip en met zelfcompassie. Dat levert u veel op!
Uw personeelsbestand staat open voor verandering, veel meer dan u denkt
Medewerkers staan vaak te trappelen om nieuwe kennis op te doen of zich om te scholen. Hoe maakt u hier als leider optimaal gebruik van?
Een idee pitchen? Uw gebaren zeggen meer dan woorden
Het belang van non-verbale communicatie en gebaren tijdens pitches is van groot belang voor meer succes bij het presenteren van uw nieuwe product of idee.
10 grote wereldwijde uitdagingen die technologie kan oplossen
Het MIT heeft de 10 grootste uitdagingen voor de mensheid op een rij gezet. Het goede nieuws? Ze zijn dankzij technologische vooruitgang op te lossen.
Hoe wordt u een zelfbewuste leider en hoe ontwikkelt u het?
Wat is zelfbewustzijn echt? Waarom hebben we het nodig? Hoe vergroot u uw zelfbewustzijn en dat van uw medewerkers? Deze drie bevindingen helpen u.
De rol van de manager moet op 5 belangrijke manieren veranderen
Meer dan 100 jaar wordt management geassocieerd met de 5 basisfuncties plannen, organiseren, instrueren, coördineren en controleren. Het moet anders, maar hoe?
Hoe helpt u een collega die het werk even niet meer ziet zitten?
Wanneer we nadenken over productiviteit op het werk, dan denken we vaak na over hoe we onszelf of de mensen in ons team kunnen motiveren. Soms merkt u dat een bepaalde collega wat moeite heeft om goed gefocust en betrokken te blijven. Hoewel het misschien geen...
6 fundamentele praktische vaardigheden die elke leider zou moeten trainen
Een toerist in New York vroeg op straat hoe hij naar het legendarische concertgebouw Carnegie Hall kon komen. Hem werd verteld: "Oefen, oefenen, oefenen!" De toerist bedoelde waarschijnlijk de weg naar het concertgebouw, maar kreeg het advies om veel te oefenen om...
Zo blinkt u uit in zowel strategie als uitvoering
Al decennialang denken we bij de persoonlijkheidskenmerken in bepaalde soorten leiderschapsprofielen. Twee populaire eigenschappen onder leiders zijn het type ‘visionair’ en ‘operator’. Visionairs omarmen de strategie en denken na over innovatie en nieuwe processen....
8 moeilijke vragen over uw bedrijfsstrategie
Bedrijven slagen er vaak niet in om de moeilijke vragen over strategie en uitvoering te stellen, zoals: ‘Zijn we als leiderschapsteam echt duidelijk?’, ‘Creëren we echt toegevoegde waarde op de markt?’, ‘Welke dingen heeft de organisatie nodig om het beter te doen dan...
Samenwerken? Pas op voor de blinde vlek
Wanneer meerdere teams binnen een organisatie met elkaar gaan samenwerken, loopt u als leider het risico te maken te krijgen met opstandige medewerkers. Het is belangrijk om u bewust te zijn van deze bedreiging, die het succes van samenwerkingen tussen verschillende...
Als nederigheid zo belangrijk is, waarom zijn veel leiders dan zo arrogant?
De beste bazen zijn nederig en bescheiden’, zo roept menig HR-professional. Maar is dit wel een beschrijving die in de praktijk echt bij leiders past?
De toekomst van leiderschapsontwikkeling? Maak kennis met de PLC
Traditionele benaderingen van leiderschapsontwikkeling voldoen niet langer aan de behoeften van organisaties en individuen. Maar wat is het alternatief?
Operationele transparantie geven, durft u het aan?
‘s Werelds eerste geldautomaat werd in juni 1967 door Barclays Bank geïnstalleerd. Het leidde direct tot veel bombarie. Een machine geld laten uitdelen was goedkoper en efficiënter dan het door een baliemedewerker te laten doen. Bovendien hadden klanten 24 uur per dag...
Het dual-purpose playbook. Wat is er nodig om het zowel financieel als sociaal goed te doen?
Bedrijven ervaren steeds meer druk om hun financiële doelen naar beneden bij te stellen, in ruil voor meer aandacht voor hun impact op de samenleving. Maar hoe creëert u een goede balans tussen deze twee zaken? Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die dit op een...
De harde waarheid over innovatieve culturen: creativiteit vereist discipline en management
Van oudsher denkt men dat succesvolle innovatie afhangt van het bieden van een omgeving waarin geëxperimenteerd, maar ook gefaald mag worden. Iedereen moet zich vrij kunnen voelen om zijn mening te geven en bij te dragen, ongeacht de hiërarchische structuur binnen de...
Waarom sommige platforms floreren en andere niet. Deze vijf kenmerken maken het verschil
Waarom gedijen bepaalde platforms wel, terwijl andere dat niet doen? Succesvolle platforms beheersen vijf fundamentele zaken op het gebied van netwerken.
Design thinking? Ontdek de juiste manier om het proces te leiden
‘Design thinking’ (ontwerpdenken) is een populaire methodologie om problemen op te lossen of processen te verbeteren. Binnen deze methodiek staat de mens centraal, door problemen steeds vanuit menselijke behoeften te definiëren. Maar hoe helpt u uw medewerkers de...
De misvattingen over het geven van feedback
Al jaren worden managers aangemoedigd om opbouwende kritiek te leveren op alles wat hun medewerkers doen. Op die manier doet iedereen zijn werk, maar er zijn betere manieren om werknemers echt te laten uitblinken en tot bloei te laten komen. Hoe laat u uw medewerkers...
Focus corporate learning-programma’s niet op vaardigheden, maar op de context
Hoeveel geeft uw onderneming uit aan corporate learning-programma’s? Uit onderzoek blijkt dat de uitgaven aan corporate learning in duizelingwekkend tempo blijven stijgen, vooral op het gebied van leiderschapsontwikkeling. Ondanks de grote bedragen waarmee bedrijven...
Focus op wat medewerkers denken, niet wat ze doen
Focus op wat medewerkers denken, niet wat ze doen
Niet alleen het bedenken, maar ook het uitvoeren van de strategie is een klus voor CEO’s
Wanneer u naar het organogram van uw onderneming kijkt, dan ziet u bovenin de functies waar strategische beslissingen worden genomen. Daarna wordt deze strategie door de mensen met functies lager in het organogram uitgevoerd. Tenminste, dat is de algemene...
5 manieren om de kloof tussen strategie en uitvoering te dichten
Er bestaat een behoorlijke kloof tussen het bedenken van een strategie en de uitvoering daarvan. Wat zijn de beste manieren om uw strategie te bepalen?
Wat is voor werknemers de definitie van ‘goed werk’ en hoe speel je daar als werkgever op in?
De laatste jaren proberen steeds meer bedrijven als gewilde werkgever te worden gezien. Dat helpt bij een positieve uitstraling en maakt het makkelijker om nieuw personeel te werven. Ze doen daarom hun uiterste best om het medewerkers naar hun zin te maken. Er wordt...
De cultuurkloof tussen leiders en medewerkers verkleinen? Zo doet u dat
Hoe komt u echt in contact met uw medewerkers en wint u hun vertrouwen bij veranderingen in de bedrijfscultuur? Met deze tips lukt het u.
6 Principes voor effectief internationaal talentmanagement
De best presterende bedrijven wereldwijd die aandacht besteden aan talentmanagement, zweren bij een aantal basisprincipes die ze consequent hanteren wat betreft talentmanagement in combinatie met strategie en cultuur. Doet uw organisatie aan actief talentmanagement en...
Bereken de werkelijke waarde van uw onderneming
Focus op intrinsieke waarde, niet op prijsAls senior executive binnen een onderneming houdt u zich zeer waarschijnlijk regelmatig bezig met de waarde van de onderneming. Dat geldt voor ondernemingen in het algemeen, maar zeker specifiek voor beursgenoteerde...
Wat hebben succesvolle leiders met elkaar gemeen?
7 tips om een betere leider te worden Jaloers kunnen we kijken naar het type geboren leider, die met de juiste kennis, charme en expertise zijn afdeling of organisatie inspireert en motiveert om het beste uit zichzelf, het project en/of de organisatie te halen. Hoe...
Probleemstellingen formuleren
De meest ondergewaardeerde vaardigheid in management Iedereen in het bedrijfsleven vindt verandering belangrijk, omdat de wereld om ons heen verandert en trends en ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgen. Het is meegaan of stilstaan en we weten allemaal dat...
Test uw veronderstellingen voor een optimale strategie
Bent u een nieuwe strategie voor een nieuwe of bestaande business aan het ontwikkelen? Dan is het verstandig om al in een vroeg stadium uw veronderstellingen/aannames te testen, om zo de eerste correcties door te voeren nog voordat u uw strategie heeft uitgerold. Dat...
Leiderschap gedreven door creatieve uitdaging
Breng probleemoplossende experts bij elkaar en bereik samen meerAls we aan leiderschap denken, dan denken we aan één leider die een groep met mensen aanstuurt om samen iets te bereiken. Eén leider die de kar trekt, die de leiding neemt, die mensen instrueert, die...
Hoe inspireren leiders veranderingen in de 21e eeuw?
De wereld om ons heen verandert. De vorm en inhoud van leiderschap dus ook. We werken meer digitaal dan ooit tevoren, trends en ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op en innovatie speelt een steeds grotere rol. Technologieën vernieuwen en verbeteren...
Hoe zal kunstmatige intelligentie de strategie veranderen?
Een belangrijke vraag voor leidinggevenden, ondernemers en investeerders die kunstmatige intelligentie gebruiken als belangrijke voorspellingstechnologie. Want dat is wat kunstmatige intelligentie, ook wel Artificial Intelligence (AI), voor bedrijven kan betekenen:...
Hoe verliest u waardevolle werknemers?
En belangrijker: hoe houdt u ze binnen?Als leidinggevende hecht u veel waarde aan loyale, goed presterende werknemers. Gemotiveerd en productief; een waardevolle werknemer draagt écht iets bij aan uw organisatie. Hij of zij presteert al langere tijd extreem goed en u...
Zo behaalt u wel uw duurzame doelen
Veel bedrijven stellen doelen op het gebied van duurzaamheid. Het is een trend die ze niet kunnen negeren. Als succesvolle organisatie is het belangrijk om niet alleen te nemen (lees: winst te maken), maar ook aan de wereld te geven door iets terug te doen voor mens...
Zo vindt u de balans tussen strategie en doel
Het nut van een strategie is dat deze naar een doel toewerkt. Sommigen bedrijven focussen echter zo sterk op de uitvoering van hun strategie, dat ze hun doel uit het oog verliezen. Alle energie gaat naar het handhaven en uitvoeren van de strategie. Er zijn...
De juiste strategie kiezen en uitvoeren doe je zo
Hoe houdt u als leidinggevende vast aan uw strategie, terwijl de markt en daardoor ook uw bedrijfsprocessen en -doelstellingen continu veranderen? Met een constant veranderende omgeving is het moeilijk om te focussen en vast te houden aan uw strategie. Diverse...
“Waarom mislukt de uitvoering van mijn strategie?”
Een strategie formuleren heeft alleen nut als die ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Het mislukken van een strategie zit meestal niet in de strategie zelf, maar in de handelingen die mensen moeten uitvoeren om de strategie tot een succes te maken. Een slimme,...
Waarom kersverse leidinggevenden de fout in gaan
Leidinggevenden die falen, het komt regelmatig voor. Juist in de eerste termijn, wanneer ze pas net de verantwoordelijke rol van senior leidinggevende bekleden. Uit onderzoek blijkt dat de meeste leidinggevenden in de eerste 18 maanden de fout in gaan, als kersverse...
Help een collega in nood
Zo motiveert u een collega die dat nodig heeft U bent druk met uw eigen ontwikkeling als ondernemer, directeur, manager of professional. Dat snappen we. U focust op de productiviteit en kwaliteit van uw werkzaamheden, terwijl u aan uw leerdoelen en persoonlijke...
Conflicthantering op de werkvloer: hoe gaat u daarmee om?
Als u zoveel uren in de week met elkaar optrekt en samen belangrijke beslissingen moet nemen, dan komt het weleens voor dat er een conflict tussen collega’s ontstaat. Dat er ergernis kan ontstaan tussen twee collega’s die nauw met elkaar samenwerken is niet vreemd....
7 Steps to focus your attention and stop getting distracted
Every day a thousand and one things are clambering for your attention. Social media updates, apps from a friend, family, and coworkers, breaking news notifications or urgent emails. It’s so easy to get distracted. According to a study it takes our mind about 25...
Use your strengths optimal
Become a business leader by thinking like an Olympian It is always exciting to watch the Olympics or a world championship. You see the best athletes in the world competing against each other. Powerful men and women who are the absolute best of the best in their...
7 Ways to make change management a success in your company
The only thing sure in life is change. This rings truer than ever today. Our world is undergoing rapid societal and technological shifts. New markets are opening up with a whole new set of consumers. Many of the biggest companies today, barely existed 10 years ago....
6 tips om organisatieveranderingen te vertellen
Als leidinggevende bent u niet alleen verantwoordelijk voor het mededelen van goed, positief nieuws. Ook het vertellen van slecht, negatief nieuws behoort tot uw taken. Zoals het aankondigen van organisatieveranderingen. Dat hoeft overigens niet per se negatief te...
Get your boards on board: involving your board with a new CEO
It is a core task of the board of directors of a company to oversee the senior executive of the company to ensure their leadership is strong. But boards of directors are frequently less involved than they should be in onboarding new management, and the result is that...
Zorg voor een goede mentor
Een mentor, dat is toch iets voor start-ups en young professionals? Ja, maar ook voor bestaande bedrijven en ervaren managers, managing directors en ondernemers. De top bereiken is een uitdaging, maar aan de top blijven is evengoed een challenge. Een mentor in handen...
How asking for help can boost your work and career
Over the last years, work has changed. Collaboration has become more flexible. People co-operate in changing partnerships, using their expertise temporarily on a specific job within a cross-functional project. Then move on to the next. Even between partner companies,...
Don’t let negativity kill your business! 5 simple ways to stay positive
Let’s face it. Every day we're confronted with negativity. Just turn on the news, and it’s full of tragedies. That’s the nature of the news; it focuses mostly on the bad stuff. Then at work and while running your business, you’ll sometimes have to deal with negative...